Gūt var ņemot,
Gūt var dodot,
Dodot gūtais neatņemams.
/Rainis/
Aicināti visi - arī tie, kas jogā ir iesācēji vai bez pieredzes!
Tematiskās un praktiskās nodarbības vada jogas skolotāja Gražina Stolovska.
Joga šodien laikam ir viens no populārākajiem austrumu fitnesa veidiem. Joga prasa lokanumu un izstiepumu, un, liekas, sievietēm šajā ziņā ir neapstrīdama priekšrocība: mūsu ķermenis ir vienkārši radīts „asanu” – jogas pozu – izpildīšanai. Jogas mācībai ir jau ap pieciem tūkstošiem gadu, un tās pamata ir ideja par to, ka katra personība ir nesaraujami saistīta Visumu, un tai ir harmoniski jāsavieno sevī fiziskais, psiholoģiskais un garīgais elementi. Jogas pasaule – tā ir apbrīnojama sistēma, kura palīdz sasniegt ķermeņa un gara harmoniju. Kad cilvēks sāk nodarboties ar jogu, viņš sāk saprast, ka viņam ir milzīgas iekšējās rezerves, kuras viņam palīdz ne tikai tikt vaļā no slimībām, depresijas un bailēm, bet arī iegūt dvēseles mieru, saskanību ar savu iekšējo „Es”.. Galvenie jogas mērķi ikdienas dzīvē: fiziskā, mentāla, sabiedriskā un garīgā veselība, pašrealizācija un Dievišķīgā izzināšana sevī. Šos mērķus panāk ar: Mīlestība un palīdzība visām dzīvām būtnēm. Cieņa pret dzīvi, apkārtējo dabu. Veselīgs veģētārs ēdiens. Tīras domas, pozitīva dzīve. Fiziskie, mentālie vingrojumi. Iecietība pret visam tautām, kultūrām, reliģijām. Populāra divu virzienu joga – ajengara un aštanga. Joga ajengara – klasiska, statiska joga. Aštanga – dinamiska joga. Tās kompleksos asanas laideni pāriet viena otrā. Tiek uzskatīts, ka labāk ir jāsāk ar statisku jogu, tas ir ar ajengaru, un tad, ja būs vēlēšanās, mēģināt dinamisku aštangu.
Nav citu tādu lamatu - kā ilūzija,
Lielāka spēka - kā joga,
Labāka drauga - kā zināšanas,
Niknāka ienaidnieka - kā lepnība.
/Gheranta Samhita/
Pranajama jeb elpošanas vingrinājumi
Elpošana ir dzīve,
kurš elpo tikai pa pusei,
Arī dzīvo tikai pa pusei.
/sena jogu gudrība/
Kad elpa ir mierīga, arī prāts ir mierīgs.
Saskaņā ar Hatha Yoga Pradipika, "Prāts un elpa ir saistīti kopā tāpat kā piens un ūdens un tie abi ir vienlīdzīgi savās darbībās. Prāts uzsāk savas darbības, kad līdzās ir elpa, un prana uzsāk savas darbības, kad līdzās ir prāts."